Blixtrar och dunder

Åska och blixtar
 
 
Passerade över Ösäter i måndags vilket resulterade i ofrivilligt internet avbrott.
Jag bestämde mej då för att det är nyttigt med ett avbrott i data användandet, att åter få känna hur det var förr, alltså för inte så länge sedan innan datorn  blev en daglig vän. 
Hysteri slog inte till förrän jag förstod att Telia sänt en VIKTIG sladd till okänd ort och mottagare + att man tydligen kan skicka datasignalerna till fel adress eller telefonjack. Jag ringde Telia och efterlyste sladden och då uppenbarade sig fler felskickningar DATATRAFIKEN gick till Södertälje istället för till Strängnäs och vårat telejack. Konstiga fel som en rar tjeje på Telia ordnade så nu är det bara en hel sladd som fattas så är allt som vanligt i vår fantastiska datastyrda vardag.
 
Må gott i solen, stanna inne!! 
 
 

Kommentarer

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0