Sommarsytt

Ja det är ett tag sedan jag var här och visade något jag gjort MEN sommaren och värmen har ju varit helt sanslös!
Så lite har jag fått gjort i alla fall
 
 
Tyg bricka med tillhörande servett korg, ett byte på Flickr.
 
 
Och en zippered pouch, ja necessär alltså, också ett Flickr byte.
 
Förnärvarande syr jag diverse saker med jordgubbstema, också ett Flickr byte. Bilder kommer senare.
 
Svalare väder har ju kommit och då framför allt natte tid, 9,5 + gr var det i söndagsnatt och då är det dags att så sallad igen och det har jag gjort idag efter regn och åskskuren. Jag räknar iskallt med att skörda färsk sallad till vår skördefest den 6 september. Squash, rödbetor, gurka, tomater, lök, morötter samt diverse kryddor är ingredienser jag också lyckats odla i sommar. Pumpa är en annan grönsak som kommer i överflöd i år, Loppans odling är omfattande kan man säga och det ska bli spännande att väga och mäta det antal som kommer ifrån de 4 m långa pumpa rankorna som slingrar sig fram på baksidan.
 
Må gott kära ni i svalkan
 
Kram Karin
 

Kommentarer

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0