Ingen väldig fart här....

Nu sista tiden har det varit svårt att visa något. Svårbloggat! Det har varit mest hemligheter jag sytt så då kan jag ju inte visa det.
Men lite smått har hänt.

Ett stackars litet hus har jag hunnit med.



I dagsläget känns det inte som att jag kommer att bli en duktig husbyggare. Jag letar efter andra lösningar, en midre quilt eller kanske fler stora hus. det går 9 små hus på 1 stort.

Jag har i dagarna skickat iväg en mini quilt till Karen i Washington. Den är en hemlis så det kommer en start bild och den lilla sneak peak jag gett Karen på Flickr.

 



Går det att gissa vad jag sytt till Karen?

Förra helgen hade vi 2 intensiva sydagar. Jag fick endel sytt. 
Till Loppan

 



Till Mej En vanlig t-shirt, jag försöker göra slut på de där förargliga små bitarna av tyg som bara blir liggandes.
Det här tyget från Hilco, köpt hos Nea Nobelle är superskön kvalitet och är nu slut hos mej, det räckte till en t-shirt.

Det här som blev ett nattlinne, också en fantastisk kvalitet som jag har sytt mycket till Loppan i, en tråkig färg som jag kände mej som en drake när jag sydde pga färgen. MEN det duger att ha till natlinne, hoppas jag!!

Snygg drake va!! Och fållen blev riktigt tjusig.

Nu till något roligt!!

En liten gosse fyller 6 år! Lyckan är ganska påtaglig när hans föräldrar ringer och talar om att tröjan han fick i somras är en favorit och jag ska få göra presenterna.

Den röda är till klippt och redo för maskinen. Sen ska ha få en blå med kort ärm.



Sen undrar jag om det ska bli en till tröja med fordon på?

Apor & lejon tygerna och fordons tyget kommer från JNY design, Åre. Super kvalitet.




Kommentarer
Postat av: Tove

Hej igen! Jag tror det blir bäst med djuren, till faderns stora förtret är ju inte SII det minsta intresserad av fordon. Till moderns stora lycka har han bestämt sig för att fortsätta ridningen som började för två veckor sedan... Kanske en pojkaktig hästtröja så småningom? Kram! / T

2012-01-23 @ 11:57:47
Postat av: Eva

Oj så mycket fint ! Dina hus är så charmiga :) och nya kläder är väl aldrig fel !? Hjärttröjan är så söt ! Kram Eva

2012-01-23 @ 18:31:29
URL: http://gummismycken.blogspot.com

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0