Sy helgen i mars.

Det blev en trevlig sy helg. Lite produktiv var jag allt.




 

Några mug rugs, födelsedags present till en liten bror (44 år och Elvis fan)

Starten på Block Of the Month, BOM som jag köpte under 7 månader för 3 år sedan, dags att starta då så ett block blev färdigt efter mycket tanke verksamhet.

Sen blev ju systimmet jag hade i förra inlägget fortsatt bra för tröjan jag sydde blev BRA!

Min ständiga assistent och modell visar.





Svårigheten med svart tyg är ju då fotograferingen, i alla fall för mej, mönstret är från sista Ottobre dam, lite vid i halsringningen för mej så jag tog en sne remsa av tröjtyget, viskos jersey, kortare är halshålet tajtade till halsen och rull fållade remsan och overlockade dit den bara. Perfekt resultat faktiskt. Ja jag är nöjd!

Nu har vi ett nytt dygn och jag ska gå och lägga mej. God Natt!

 


Kommentarer
Postat av: Eva

Lite produktiv !? Jag tycker du hann med massor :)

Tuppen är ju för fin...och de övriga nostalgiska är så läckra !

Ha en go´vecka, kram

2011-03-28 @ 10:33:59
URL: http://gummismycken.blogspot.com
Postat av: Jonas

Du hittar alltid på nått snyggt att sätta på dina muggrugs! :)

2011-04-18 @ 17:21:01

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0