Några uppdateringar

Trots frånvaron av uppdateringar här på bloggen så har det hänt lite.
Symaskins huvor!

Den här huvan är nu på väg till Ohio, USA



Och den här är på väg till Helsingborg och Eva. Hon gör de häftigaste gummismyckena jag sett.

Denna brosch är från henne, www.gummismycke.blogspot.com

En liten vägg quilt.



Ser ni handquiltningen.



De här två elefanterna ska nog få pryda ett par ryggsäckar.



Detta är början på en ny mug rug till ett nytt byte på Flickr.



Detta block kallas för Bear Paws, Björn tassar, ser ni vilka tassar, det skall bliva 6 st likadan block men i flera olika färgställningar. Orange Aqua och Grått är kulörer som just nu är INNE i quilt och Flickr världen i USA.


Sen kommer en mini quilt som jag verkligen gillar, gillar för den är traditionell men ändå så aktuell i quiltningens värld, den är tidlös! I kväll ska jag börja quilta den, för hand, för senast den 15 maj ska jag skicka den till USA. Det kommer att smärta mej att lägga in den i ett paket och veta att jag aldrig mer kommer att se den.
Jag hoppas att jag får en mini quilt tillbaka, från tjejen jag skickar, till som kan kännas som ett plåster på min sargade quilt själ. Nu är det nog f-n synd om mej.

Här är den!



Till quiltningen och TV soffan.

Må gott i solen för det gör jag.
I morgon ska en Loppa och jag åka tåg till stora staden Stockholm, Loppan har packat ryggsäcken och tankat sin portmonnä.


Kommentarer
Postat av: Eva

Så fin min huva är !! Åh vad jag längtar tills jag får den !! Symaskinen blir ju riktigt läcker och nu ska den få stå framme i all sin prakt :)

Skönt det inte var något allvarligare...

Ha nu en riktigt skön 1:a maj helg, koppla av och njut !

Kram

2011-04-29 @ 15:44:15
URL: http://gummismycken.blogspot.com

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0