Omsytt

I våras sydde jag en tröja med broderi på. Broderiet blev fint men Loppan gillade inte att det blev "stelt" i tyget på bröstkorgen så tröjan blev aldrig en favorit. Så ett fint broderi kan man ju inte bara skicka iväg till en osäker framtid så fram med saxen, det blev ett påsytt märke på ett par mysbyxor.



En applicerad räv på höger ben.

Tyg från Neanobelle, Hilcos velour, Mönster Åsa Lennartsson.

Efter ett besök på Tolv korgar så har dessutom ett fint tygköp blivit en väska som kommer på bild senare, väskan ska åka till stickpåse kompis som jag fick från stickamera. Jag väntar ivrigt på vem jag får stickpåse från, spännande!

Njut nu av de sista varma dagarna innan höstfärgerna slår ner och piffar upp dagarna innan gråheten och mörkret förlamar landet i väntan på solen och värmen. Jag och min assistent/gura har just färdigställt vedboden i väntan vinterns kyla. Vedspisen ska ha sitt också.

 


Kommentarer

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0