Tröst i vintermörkret

Visst är det dock lite tur att det kom det där otäcka vita kalla som fanns ute. Det blev ljust, dock bara en kort stund för nu har det regnat bort.
Då kan man som en textil tillbedjare hjälpa till med värmen i huset, köp mer tyg!!!!!!!!!!!



Här ligger ett berg av tyg som ska se till att vi kan hålla värmen i vinter..

  • Tyg isolerar skåpet där det förvaras
  • Tygköp hjälper till att hålla konjunkturen igång
  • Tygköp är billigare och roligare än psykoterapi
  • Tyg behöver inte förvaras i kylskåp och inte 
        tillagas för att njutas av
  • Tyg behöver inte matas, snytas, bytas på eller motioneras
  • Tyg är inte omoraliskt, olagligt eller fetmande
  • Tyg lungar nerverna och tillfredsställer själen
  • Tyg är bra för att täcka tidigare tomma ytor tex
        strykbrädan, matrumsbordet och gästrummet

    Den 13-14 november är det dags för syhelg igen då ska berget förhoppningsvis förvandlas till kläder.

    Jag har byggt om ett ordspråk så det passar mej!

    "De enda tygköp du skall ångra är de du aldrig gjort"

    Vore jag kung så skulle nog det bli mitt motto för folket.

  • Kommentarer
    Postat av: Anna

    Du är inte klok "Madicken", men jag kan förstå ditt fnitter i går kväll, för jag fnittrade också. Och det stämmer så bra :)



    Kram Anna

    2010-10-25 @ 07:07:26
    Postat av: Eva

    Hi, hi, så sant så sant, tyg är Guds gåva till folket :)

    2010-10-25 @ 10:11:58
    URL: http://gummismycken.blogspot.com
    Postat av: Rose-Marie

    Visst är det så!

    Man kan aldrig få för mycket av tyg!

    2010-10-25 @ 16:15:58

    Skriv en rad och gör mig glad

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0