Efter Jul afton

Med lite enträgenhet kommer man långt!!!

 

Jag lyckades efter lite mailbombning via Blocket att få denna stol!! Som GubbeHubbe helt övertygad om var världelös?! Detta var alltså innan den flyttade hem till mej på julafton.

Nu ska den piffas till lite!



Jag känner efter färgen med de senaste småtäckena, och jag tror att det får bli i en rödare skala som översta täcket.
Sa jag att Karin Larsson  gjorde orginalet av denna stol. IKEA kan ju inte gör en total kopia så det fick bli med kortare medar bak, men det gör inget, lättare att möblera med i ett rum som inte har Carl Larssons atelje storlek.

Nu måste jag planers in ett besök på Jofotex som kan ha ett möbeltyg som tilltalar en Karin.

God fortsättning på julhelgen.

 

 


Kommentarer
Postat av: Eva

Den kommer att bli hur cool som helst :-))) Kram

2010-12-27 @ 11:12:00
URL: http://gummismycken.blogspot.com
Postat av: Maria

Den stolen är så fin! Den är nog helt klart inspirerad av gungstolen på Sundborn. Tror att designern till denna från Ikea är Nike Karlsson.

2010-12-30 @ 08:12:38
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0