EQ6

Ett data program för quiltning, jag har haft det i minst 8 år och idag har jag lärt mej något nytt igen.
Troligen kommer jag aldrig att lära mej det ordentligt men det är roligt och eftersom jag fortfarande lär mej mej något så är det roligt.

Det här är vad jag plockat ihop i det programet idag och, min nya kunskap, jag sparade bilden på datorn på Mina bilder och har laddat upp bilden inte bara här utan också på Flickr!

DQS 12

Det här är en liten quilt 19" x 19" blir den färdig. Tyger har jag inte valt ännu för min hemliga partner är väldigt tyst så jag försöker kolla av hennes foton på Flickr för att bestämma vilka färger jag ska använda.

En väl använd dag då jag skaffat mej ny kunskaper. Man är aldrig för gammal för att lära! Tur för mej!




Kommentarer
Postat av: Eva

Datorprogram är alltid bra när man väl lärt sig men vägen dit är oftast lång. Påminner mig om ett vävprogram som jag installerade för ett antal år sedan...det gick åt skogen :-)))

Idén ser fin ut !

Njut av den härliga söndagen, kram

2012-02-26 @ 10:35:19
URL: http://gummismycken.blogspot.com
Postat av: Anna

Vad hette sidan som du gick med i. Den med bordslöpare och du skulle göra en rund



Kommer att bli jättefin



Kram ystersyster

2012-02-28 @ 06:05:00
URL: http://kvarnanna.blogg.se/

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0