Någon är god eller något är på min sida ibland

Vissa dagar är man lycklig, man kan vakna och ha känslan, men som jag kan man ha blivit väckt mitt i natten av ett barn eller nått smått, OCH inte alls ha den känslan. Då blir ju allt så himla roligt när allt blir såå ....a bra i alla fall.
Fyndens dag var idag. Vår lokala pingst kyrka som driver tolv korgar har idag, eller om det var någon annan som var god, kyrkan är ju inblandad, gett lilla mig den stora glädjen 7,5 m svart/ vit rutigt ullflanell tyg, sen -50 talet nån gång gissar jag fantastiskt, kolla......



150 kr för allt detta vackra, sen kan man ju undra vad jag ska ha det till men med lite tur så är det någon som vill ha en jacka eller kappa, en kjol kanske,  varför inte en hel dräkt?

Inte nog med detta, jag fick tag på ännu ett fynd 20 kr för 1,5 m lila tyg med vita former på. Tänk vilka fina små klänningar det kan bli, eller byxor med pös?





Dagens fynd är inte slut..

                                                 

                                                 


Dessa stickböcker är ju en nationalklenod och bör troligen vara inlåsta på nationalmuseum, 1 kr styck fattar ni????




Livets ljus är ju barn!! Och vilka ljus sen, min ständiga modell visar upp en stjärnmössa till Gugge.





Ljuset ska sen visa upp de senast färdiga ufo:na,  byxorna fick en turkos fållkant,  men hon ska inte ta på sej dom utan står och håller i axelbanden snurrade i armhålan? Barn......




Och katter...........................




Lisa övervakar tillverkningen av tunikor i ett guldtyg, sånt här tyg såldes på tradera, 1 m för 470 kr. 
Och gissa vem som har 2 m till av detta guld...
Hoppas jag får kort på de färdiga tunikorna på 2 små guldklimpar.




Så summa sumarum av dagen:  är det någon som ser till när det är dags för min TUR.???



















Kommentarer
Postat av: Sky

Ja ibland har man tur, verkar som om du haft en bra dag :) kram

2009-02-01 @ 19:57:08

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0