Flätning och stjärnor

Jag har en viss svaghet för stjärnor
Just nu håller jag på och gör mej en väska, en sk messenger bag, den har ju ett maffigt lock och det vill jag ha stjärningt.
Jag kursar i Uppsala, vi är ett gäng tjejer som syr tillsammans, urkul, och nu har jag gjort flätningen till locket klart.




Sen var jag till symässan i dag där köpte jag en bok som har mycket flätmönster,
en japansk bok jag kan tyvärr inte uppge något vidare om författare mm.

Meshwork heter den i alla fall.





Sen fann jag ju några till tyger som jag kände en viss kärlek till.

Om jag tänker på mina barnbarn så blir det katter och grodor! 





Så nu undrar jag om mamma vill att det ska bli lapptäcken av tygerna eller något annat??

Jag har en litenloppan här hemma som har en favorit tjej som heter Ingrid, hon är en härlig flicka som 
kommer i bokform. I boken Ingrid badar så slutar allt med att denna didi, som loppan säger, sätter på 
sej sin gröna pyjamas med ljusa prickar. Loppan älskar den sagoflickan och när man hittar ett sånt här tyg.



Det ropar nästan efter loppan, en pyjamas till loppan är på väg.
Röd velour, fantastiskt skönt och himla bra pris.
Båda tygerna är från mg-tyger.se

Så nu plockar jag fram Åsa Lennartsson, sy barnkläder av mjuka tyger.

En skön helg önskar vi er.  







Kommentarer
Postat av: Cilla

Lapptäcken blir väldigt bra!

2008-11-07 @ 21:48:37
Postat av: Systra

Hur snyggt vart i det där då.Vilket arbete du har lagt ner på det. Du är duktig du. Vill du ha lite av mitt kattyg till flickorna, har tyvärr inte något med grodor.



Kram Anna

2008-11-10 @ 12:26:17
Postat av: Karin

Tack för berömmet, det värmer som solen som lyser utanför just NU. Ja tack lite fler katter är bra, man får se skillnad på täckena med att ett har grodor också.

2008-11-10 @ 14:41:15
URL: http://karinpaosater.blogg.se/

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0