Tomat för övervintring

Jag har tänkt att jag ska övervintra tomater inomhus.
 
 
Vad denna tomat heter har jag glömt (men jag ska fråga givaren igen) men den växer villigt och ger tomater. 
I dag den 2 november 2014 så är 2 tomater mogna, i och för sig är de körsbärs stora men smakar fantastiskt.
Jag drog upp tomatplanter från frön i våras av sorten Heartbreaker, de är hjärtformade! Jag klippte av tomaterna i oktober och satte grenarna i vatten nu har de enorma mängder rötter så de ska jag plantera i kruka som inte är så stora, hoppas att de inte växer jättestora och av det hoppas och tror jag att jag ska ha kraftiga plantor färdiga planteras i stor kruka eller i växthus tidigt i vår. 
Ja jag har växtbeslysning annars blir nog soltimmarna för några.
 
God söndag till er alla. 
 
 Jag längtar efter solen!!
 
 

Kommentarer

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0