Broken Roses och utlottningen

Det får jag nog kalla mitt lapptäcke som jag håller på med nu!!
Jag går kurs för att lära mej räkna ut hur jag ska tänka för att få ut block ur 4 lager tyg med exakt samma mönster på tyget i varje lage, ja jag vet en konstig förklaring men 4 lager tyg med samma mönster ger de vit möstrade blocken man ser på kortet.


Det är quiltat i 3 delar, det tog ca 15 timmar, och efter dessa 15 timmar började jag komma ihåg vad jag gjorde sist jag jobbade på det, och det var tidigare i somras innan värmen slog till och man inte kunde sitta inne och sy.
Jag har alltså gjort ett fel, mittbiten skulle inte vara lika 1:an och 3:an. Men vad gör det! Det är ullvadd i och det är varmt och skönt!
Bakside tyget har jag gjort som ett vanlig lapptäcke.
 

Jag har använt de tygrester som fanns och som liknade framdelen, lite rosigt rosa div blommor och rosamelerat.
Och jag tycker allt att det är lika fint det som framdelen som nu får heta Broken Roses
Mönstret har namnet Ramblin Rose i orginal utförande.

Det finns fortfarande en chans att vara med på utlottningen av duken i höstfärger.
Kolla in den längre ner.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är nog bara du som ser att det är så, blir hur fint som helst



Kram Anna

2010-10-16 @ 09:41:20

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0