Lite gammalt jox och mössor


En julklapp




Det ser ut att vara i mans storlek när den hänger på galgen, men en liten loppa passa bra i den. Långa muddar på benen så räcker nog pyjamasen hela långa kalla vintern.





Systersonen tycker om rött och jag tränar på mina tryck. Svågern har en Katana, som är en sorts mc.





Far och son vad finns det att säga
Päronet faller inte långt från äppelträdet!!


Mina favvo modeller just nu,
från att ha sett ut som fänglsekunder
till
fulländade modeller.

Modell mamma/fru



Man förstår ju att grabben har att brås på bra gener.

Lapptäcket till Frank framskrider i behagligt tempo!!







Nu återstår bara att kunden ska önska bakgrundsfärgen, tyget runt ,
om ska det vara likadant som bakgrunden ??

Och det ska strykas och skäras till block till 4-kanter, 20 x 20 cm.

Så om en vecka är det nog klart!

Sen har jag mitt väskprojekt, det av en gammal manchesterjacka. Jag tänker nog göra det till en hemlis åt någon som brukar ibland läsa och kommentera det som kommer ut på denna blogg.
Vem kan det vara??

Men jag ska nog först ge mej på de beställda tröj/byx seten så de inte blir en mara.
Riden av maran är ju ingen höjdare,
man jobbar ju bäst under press, men vete f-n om tygernas randning håller för det.



Beställningstyger.



Eget önskat, loppan ska nog ha en klänning i detta.
Och sist men inte minst, Nea nobelle hade en adventskalender till jul och där hann jag hitta lite till mej själv.



Det här tyget är det mjukaste jag känt på länge. Det beige ska jag sy en kofta till mej av, lite empire stuk.
Avskuren under bysten med lite lagda veck bak och under bysten?
Lång ärm med små veck på ärmkullen.
Jag tror att det blir bra!!

Nu kallar den del av familjen som inte sover eller bygger motorcykel,
så till nästa gång
Lapa sol vid tillfälle
kläd er väl vid kyl
så lever vi nog till våren.








Kommentarer
Postat av: Cilla

Det är åtminstånde en av tre modeller som är road =)En prickig liten linslus =))

2009-01-06 @ 11:04:31
Postat av: sky

oh hon ser ut som ett litet troll =) <3

2009-01-13 @ 22:13:43

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0