Rubrik torka

Jag har varit på Tygpärlors blogg och kommenterat för att delta i en utlottning av hennes fina elefant mössor.
Nu har jag ju en liten baktanke med detta, jag vill ju att flera ska titta på min blogg och kommentera, sen ska jag bara få min bloggdesigner att ändra bakgrunden, så den blir lite mer höstinspirerad, sen vill jag också ha ett räkneverk som visar hur många som sett min blogg.
Som fortfarande nybörjare/ oerfaren bloggare så är sånt roligt och stärker självkänslan lite. 

Nu till senaste tyginköpen, Nea nobelle hade öppet hus förra söndagen så jag for dit med syster och kompis.
Några hundringar rikare på tyg så har jag skapat ett barndomsminne, overall hade jag som liten och när jag såg mönstret i Ottobre 1/2005 så visste jag direkt den ska loppan ha, så jag beställde ett gammalt nr och skred till verk.

  


Jag ändrade lite på mönstret, jag satte dragkedjan fram, loppan älskar nämligen dragkedjor just nu. Storleken på mönstret var också helt okej, dom brukar ju vara lite vida men detta stämde bra på en liten tunnare loppa.




En kofta blev det också, som redan har ketchup tryck på  sej. Mönstret till den är också från Ottobre, jag bytte dock bort huvan mot den stående kragen, man får ju alternera lite ibland . Mönstret är stort i halsen kom jag på när det användes till en fleecekofta, så jag vek framstycket, tog in det ca 2 cm på bredden och förlängde fram-bakstycken 5 cm.                  
 
                                                                                                 


Sen undrar jag om det finns någon som kan förklara varför datorn gör som den själv vill.   
Eller är det jag som trycker på knapparna i fel ordning???                                                            
Det är ju i alla fall skönt att se att livet är ljuvligt och glatt  när man är mätt och varm.                 

Lill loppan favoriserar Postis Per men mest hans katt Frasse som hon kallar katten som är applikationen på overall magen.

Jag säger som min syster, vlisofix är guds gåva till den som gör applikationer.
Det och rivbart stabilazer på insidan gör alla applikationer hanterbara.




I dag har jag ritat mönster till en toppluva som jag ska provsy, i kväll hoppas jag!!!

Kommentarer
Postat av: cilla

Jättefina, en riktig trend tjej i höstfärger :-)



Kramar

2008-10-05 @ 20:20:33
Postat av: sky

Vad söt hon blev, hoppas vi ses snart kramar sky!

2008-10-06 @ 21:39:00

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0