HÖST HÄRLIGT



Jag älskar verkligen hösten.
Blåsten tar bort myggorna och fixar en schysst frissa.
Och färgerna, vilka färger!!
Sen kan man använda kläder igen,
klä sej i något nytt som man sytt.



Min ständiga fotomodell!!
Tyget är jersey från Jofotex och
mönstret  är senaste Ottobre dam.



Tyget kommer från en urvuxen klänning.
Mönstret är från Ottobtres senaste dam.



Jag har också känt ett behov av att få lite elefant tyg.



Den yngsta i familjen är ett stort fan av elefanter.





Sen har jag ju min barnbarn som jag vill ge till också.
Nu när det börjar bli kallt så passar det ju att göra slut på fleecen som skrotar i skåpet,
sen kan man ju fylla på med lite nya färger.

Vi har avslutat odlingarna för i år, här är en färgklick till vintermörkret.

Lill loppan i höstrusk, hon älskar sin rutschkana.



Till nästa blogg dejt.
Det ligger en grön/orange velour jacka och ett par gröna velour hängsle byxor brevid symaskinen
de kommer nästa gång.
Så sy glatt vidare
Hösten är här.







Kommentarer
Postat av: sky

Jaha det var den tunikan av klänningen vickan pratade om, för jag har ju en likadan klänning som sitter helt fruktansvärt!!!!

2008-10-06 @ 21:41:50

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0