PROTOTYP OVERALL

Åsa Lennartsson kommer till heders igen, samma modell som jag sydde för 20 år, till den först födda, är suverän.
Här provsydde jag modellen i ett tyg från Jofotex, för att kolla storleken till lillloppan. Utan blöja så är det gällivarehäng men till natten, med blöja, som pyjamas så blev den väldigt bra.





Jag satte lite vitt bomullsspets i ärmsömmen som stabelisering.
Sen tog jag muddväv i hals-ärm o ben också från Jofotex.




Loppan hann ju somna innan all muddväv var på plats så det fick bli en galgposering.

Nu törs jag nog klippa sönder det gröna tyget med vita prickar till ännu en pyjamas.
Det som är bra med pyjamas overall är ju att man slipper glipan mellan byxa-tröja,
 som man ska försöka stoppa ner mitt i natten, när man själv tycker att det är kallt.

Jag känner mej väldigt nöjd med dagen!!


Kommentarer

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0