Knickers- äppelknyckarbrallor

När jag var liten kallades byxorna för äppelknyckarbyxor, varför??
Borgar pöset för att man skulle få med sej många äpplen??






Jag sydde dom här byxorna tidigt i våras, då var loppan i st 74
mönstret är från Ottobres vårnr. Ottobre är ju naturligt vida i modellerna
så dom räckte ju till med råge i våras.
Så när då byxorna blev förkorta blev dom liggandes på todohögen till i går.
Jag tog 30 cm muddväv och satte ditt som förlängning.
Perfekt resultat tycker jag.
Tyget är neanobelles finecord, hallonröd.
Nu ska bara nästa par förlängas!!



Nu kommer solen efter ett redigt spöregn.
Solen speglar sej i vattenpölen nedanför hasselbacken.
Man kan drömma om våren
och hoppa över vintern.

Kommentarer
Postat av: viktoria.

vad duktig du är mamma, alltså du är ju det med byxorna och så men jag menade med att blogga och så :)

2008-11-10 @ 19:08:02

Skriv en rad och gör mig glad

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0